Home » » Tip Komputer : Cara Mengantikan Ram Ke Pandrive

Tip Komputer : Cara Mengantikan Ram Ke Pandrive


Assalamualaikum, Hari ni saya kongsi satu tips tentang bagaimana cara melajukan komputer menggunakan Pendrive sebagai pengganti RAM. Tips ini telah saya cuba melalui Window Vista, Windows 7 All Edition, dan Windows 8. Saya tahu cara ni pun secara kebetulan ketika nak format pendrive. Cakap banyak tak guna, biar saya tunjukkan caranya


Tapi untuk tutorial ini saya menggunakan windows 8 sebagai contoh dengan Pendrive bersaiz 4GB tetapi caranya sama seperti windows Vista dan windows 7. Mula-mula cucuk pendrive tu dulu kemudian format tapi sebelum klik start format, tukar file system dari FAT32 ke NTFS kemudian barulah format.


Langkah seterusnya, Selepas siap format right klik dan klik kat Properties.

Apabila keluar seperti gambar di atas klik kat Ready Boost

Ikut arahan mengikut nombor
1. tanda kat sini [ use this device ]
2. Klik Apply
3. klik Ok
[ jangan usik ] Biarkan kerana sistem komputer yang akan menentukannya untuk kita.


Siap dan cuba try tengok, bukalah banyak aplikasi masih ada lag ke tak?

Semoga Bermanfaat..

Info : jusly.blogspot.com
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : StandardInternet | Info4tube | Info4tube
Copyright © 2013. info4Tube - All Rights Reserved
Template Created by Info4tube Published by Info4tube
Proudly powered by Blogger